Draaiboek - LKR
Klas: 3 Mechanica
leerlingen: 10 (7 jongens, 3 meisjes)
Eindtermen
6.6
De leerlingen brengen soorten mengsels en scheidingstechnieken in verband met
toepassingen uit het dagelijks leven.
Leerplandoelen
Nat-a6
De leerlingen geven voorbeelden van zuivere stoffen, homogene en heterogene mengsels in het dagelijks leven.
Nat-a7
De leerlingen illustreren dat mengsels via eenvoudige scheidingstechnieken kunnen uitgesplitst worden in één of meerdere bestanddelen.
Lesverloop
Lesbegin:
Les 1
De leerlingen krijgen een korte uitleg van de leerkracht over wat ze gaan doen
de komende 2 lessen. De leerkracht overloopt het materiaal met de leerlingen
(website + werkbundel).
Les midden:
Les 1 + 2
De leerlingen werken in duo's aan het leerpad en maken de werkbundel. Ze voeren
samen de proefjes uit.
Les einde:
Les 2
De leerkracht overloopt de antwoorden van de werkbundel met de leerlingen.
Als evaluatiemoment moeten de leerlingen een toets maken over de leerstof.
-> differentiatie: de snelle leerlingen kunnen online spelletjes spelen over de leerstof.