Draaiboek - LKR

Klas: 3 Mechanica
leerlingen: 10 (7 jongens, 3 meisjes)

Eindtermen

6.6
De leerlingen brengen soorten mengsels en scheidingstechnieken in verband met toepassingen uit het dagelijks leven.

Leerplandoelen
Nat-a6

De leerlingen geven voorbeelden van zuivere stoffen, homogene en heterogene mengsels in het dagelijks leven.

Nat-a7

De leerlingen illustreren dat mengsels via eenvoudige scheidingstechnieken kunnen uitgesplitst worden in één of meerdere bestanddelen.

Lesverloop

Lesbegin: Les 1
De leerlingen krijgen een korte uitleg van de leerkracht over wat ze gaan doen de komende 2 lessen. De leerkracht overloopt het materiaal met de leerlingen (website + werkbundel).

Les midden: Les 1 + 2
De leerlingen werken in duo's aan het leerpad en maken de werkbundel. Ze voeren samen de proefjes uit.

Les einde: Les 2
De leerkracht overloopt de antwoorden van de werkbundel met de leerlingen. 
Als evaluatiemoment moeten de leerlingen een toets maken over de leerstof. 

-> differentiatie: de snelle leerlingen kunnen online spelletjes spelen over de leerstof. 


Vera Osmani | Natuurwetenschappen 2
Mogelijk gemaakt door Webnode Cookies
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin